Cum Vasile s-a convertit și eu nu (2): Epistemologia mormonă

Chibzuieli

Pentru a înțelege cum se face că Vasile s-a convertit la mormonism și eu nu (cel puțin, nu încă :)), deși am fost expuși acestuia în mod similar, trebuie să cunoașteți cu ce fel de epistemologii operăm fiecare. Cum credem că ajungem să cunoaștem ce este adevărat și ce nu? Ce surse de autoritate avem? De cine sau de ce ascultăm? Două aspecte sunt relevante aici: scripturile pe care le acceptăm (dacă avem vreo una) și metoda de a ajunge la adevăr. În această postare mă voi ocupa de metoda epistemologică la mormoni – pe viitor mă voi referi, sper, la scripturi.

Metoda pieptului arzând

Pasajul biblic despre cei doi ucenici care călătoreau spre Emaus dezorientați cu privire la Isus imediat după răstignire este foarte relevant (Luca 24:13). Pe când își spuneau unul altuia speranțele năruite cu privire la Isus, un străin s-a apropiat și a început să vorbească cu…

View original post 2 199 mots de plus

Laisser un commentaire

